Jouw klant kan nu razendsnel zijn schade melden bij botsingen en andere schaden

Voor alle schades in het verkeer in Nederland en Europa.

Bij thuiskomst kan je klant het digitale schadeformulier via de SchadeApp controleren, aanvullen en naar jouw kantoor versturen!

Wég met het papieren Europees Schadeformulier. Maak het je klant gemakkelijk!

Vanaf nu is het mogelijk om de gebruiksvriendelijke en de voor jouw klanten gratis SchadeApp.nl in heel Europa te gebruiken.

 

De SchadeApp bevat de talen Nederlands, Engels, Duits, Turks en Pools. Voor de meeste Europese mensen is het daardoor mogelijk om gebruik te maken van de SchadeApp.

 

Autoschades in alle Europese landen zijn daardoor veel sneller en efficiënter door te geven dan met het ouderwetse papieren schadeformulier.

 

  

    Hoe werkt het?

    • Meld je kantoor - kosteloos - aan bij ASSU SchadeApp

      Je laat je kantoorgegevens opnemen in de database van ASSU SchadeApp. Gebruik hiervoor het aanmeldformulier!

      Jouw klant kan de ASSU Schade App downloaden op zijn smartphone. Hij vult zijn persoonsgegevens en de betreffende autogegevens in.

      Vervolgens kan hij de betreffende verzekeraar kiezen en de betreffende tussenpersoon, ofwel jouw kantoor.

      Heeft je klant nu een aanrijdingsschade, dan heeft hij alle gegevens bij de hand in de ASSU Schade App, waaronder jouw kantoorgegevens.

      Het door de klant ingevulde aanrijdingsformulier kan dan vervolgens, inclusief alle bijlagen, naar jouw kantoor worden verzonden.

       

        

      Bovenstaande buttons kun je op je eigen website plaatsen zodat jouw klanten de Schade App makkelijk kunnen downloaden op hun smartphone!

      Klanten van Yoron hebben hier geen omkijken naar: de buttons plaatsen wij bij de Servicepagina's op de ASSU Website!

    • Hoe werkt het schade melden via de ASSU SchadeApp?

      Jouw klant vult aan de kant van de weg de gegevens in van zijn schade op een Android, iPhone of Windows Phone.

        

      Één Schade App

      Je klant vult samen met de tegenpartij alles in op de SchadeApp. Na afloop ontvangen beide partijen een bericht per e-mail met inloggegevens . De schademelding die jouw klant en de tegenpartij samen hebben ingevuld wordt toegevoegd aan de accounts van beide partijen, zodat je klant het zelf kan downloaden en kan versturen naar jouw kantoor of verzekeraar met aanvullende gegevens.

      Digitale handtekening

      De Schade App maakt gebruik van een digitale handtekening. Dit is belangrijk voor de rechtsgeldigheid van de schademelding. De digitale handtekening zet je klant met een SMS code die hij ontvangt vanuit de app.

       

    • Controleren & versturen

      Eenmaal thuis aangekomen controleert jouw klant de schademelding online. Hier kan hij nog aanvullende gegevens aan toevoegen.

      Wanneer alles in orde is verstuurt je klant de schademelding naar jouw kantoor. De schade kan nu worden opgepakt. Contact zal verder verlopen tussen jouw klant en je eigen kantoor.

    FAQ - Veel gestelde vragen en de antwoorden!

      • Zijn er kosten aan de app verbonden?

        Voor jouw klanten is de SchadeApp is helemaal gratis. Hij kan de app downloaden via de Android PlayStore of Apple AppStore. Ook bij het versturen van schademeldingen rekenen wij geen kosten. 

        Voor jouw kantoor rekenen wij € 1,50 per schademelding. (ex BTW)

         

      • Kan jouw klant de schademelding wijzigen?

        Nadat jouw klant de schademelding heeft gedaan via de SchadeApp kan hij deze melding controleren door in te loggen op SchadeApp. Alle gegevens die uit de SchadeApp komen kunnen niet worden gewijzigd, omdat het is vastgelegd met de tegenpartij.

        Het is wel mogelijk om een aantal aanvullende gegevens toe te voegen. Wanneer je klant de schademelding via de website heeft verzonden naar jouw kantoor kunnen die gegevens niet meer worden gewijzigd. Hij kan dan natuurlijk altijd wel contact opnemen met jouw kantoor.

      • De smartphone heeft geen internet, is dit een probleem?

        Dit kan inderdaad een probleem zijn. Wanneer je klant onderweg geen internet heeft kan de de SchadeApp gewoon worden ingevuld. Na het invullen krijgt je klant het bericht dat de schade niet is verstuurd. De schademelding is dan opgeslagen op de telefoon van je klant.

        Wanneer je klant met WiFi is verbonden kan hij deze schademeldingen alsnog versturen. Let wel op: bij de laatste stap zet je klant samen met de tegenpartij een digitale handtekening via SMS code. Dat werkt alleen als zij beiden bij elkaar zijn of later contact hebben met elkaar.

      • Jouw klant wil zijn schade toch niet claimen, kan hij hem terughalen?

        Je klant kan ervoor kiezen om een schade niet te melden bij de verzekeraar, bijvoorbeeld bij kleinere schades die ongunstig zijn voor de schadevrije jaren. Zolang je klant de schade niet heeft verzonden via de website (alleen via de app) is de schade niet gemeld. Als de melding al verzonden is kan jouw klant natuurlijk het beste contact opnemen met jouw kantoor. Of andersom natuurlijk! 

      • Hoelang duurt het voordat je klant iets hoort?

        Dat is afhankelijk van de service van jouw kantoor. Nadat de schademelding is verzonden via het systeem van SchadeApp is het aan jouw kantoor om je klant hiervan op de hoogte te houden

      • Wat moet je klant doen als de app niet goed werkt?

        Het kan voorkomen dat er een 'bug' in de SchadeApp zit, de app moet namelijk worden ondersteund door allerlei verschillende soorten smartphones. Wanneer je klant iets tegenkomt dat niet goed werkt kan hij met ons contact opnemen. Wij zorgen er dan zo snel mogelijk voor dat het wordt opgelost. Ons team blijft ontwikkelen aan de SchadeApp om het zo gemakkelijk mogelijk te maken wanneer je klant iets overkomt in het verkeer.

      Tarieven

      Voor jouw klanten is de SchadeApp is helemaal gratis. Hij kan de app downloaden via de Android PlayStore of Apple AppStore. Ook bij het versturen van schademeldingen rekenen wij geen kosten. 

      Voor jouw kantoor rekenen wij € 1,50 per schademelding, ex BTW.

        Meld je kantoor aan bij de ASSU Schade App!

          

          Kosteloos aanmelden

          Maak jouw klanten attent op het bestaan van deze geweldige Schade App. Zorg er voor dat ze de Schade App downloaden op hun smartphone. Maak reclame. Vertel het ze via de telefoon of stuur een nieuwsbrief!

          Zodra je klant de Schade App heeft gedownload moet hij zijn persoonlijke gegevens en de autogegevens invoeren én kan hij aangeven wie de verzekeraar is en wie zijn tussenpersoon.

          Om jouw kantoor aan te kunnen wijzen als zijn tussenpersoon moet je kantoor zijn aangemeld. Dát doe je door onderstaand formulier verder in te vullen.