Eén app voor al je contacten met je klanten, collega's of externe relaties!

Safebay is superhandig en een veilige keuze voor online communicatie met jouw klanten en derden en het uitwisselen van persoonlijke informatie en documenten. 

 

Wat is Safebay?

Safebay is een uiterst veilige tool waarmee je zorgeloos vertrouwelijke gegevens uit kunt wisselen met jouw klanten!

Niet alleen omdat de AVG dat vereist, maar simpelweg omdat je de privacy van je klanten net zo belangrijk vindt als die van jezelf! Kies dus voor Safebay, de volgende stap in veilige communicatie met je klanten.

Registreer je voor een gratis demo, je ontvangt een bevestigingsmail en je kunt direct aan de slag! En nee, je zit nergens aan vast!

 

Registreer

 

Voor wie?

Safebay is er voor iedereen. Natuurlijk voor volmachtkantoren, serviceproviders, financieel adviseurs, verzekeringsmaatschappijen.

Maar ook voor hypotheekadviseurs, notarissen, makelaars, accountants en andere belanghebbenden.

Safeway Business

Als Safebay Business gebruiker kun je chatten met collega’s en klanten of externe relaties. Die laatsten noemen we in de app particuliere relatie, maar dat kunnen natuurlijk ook zakelijke klanten zijn.

Het verschil is dat Safebay voor hen gratis is, maar daardoor hebben zij ook minder mogelijkheden. Als Safebay Business gebruiker beschik je over veel meer functies.

Belangrijkste functies

Safebay is véél meer dan alleen een chatapplicatie

Wat is allemaal mogelijk met Safebay?

 

Het chatten via Safebay werkt precies zoals je gewend bent in andere apps. Afhankelijk van de situatie is dat 1-op-1 met je klant/relatie of in een groepsgesprek met andere betrokkenen.

Deelnemers in een groepsapp kunnen bijvoorbeeld zijn de klant, de notaris en jouw hypotheekadviseur. Het enige verschil is dat het veilig is!

Chatbot

In steeds meer situaties kun je je klanten/relaties laten chatten met een chatbot.

Deze slimme robot helpt je klant/relatie met het automatisch beantwoorden van vragen, het vastleggen van afspraken of het stap voor stap doorlopen van procedures.

Dit scheelt tijd omdat je klant hiermee veel voorbereidend werk zelf kan verrichten.

Deel documenten

Documenten of foto’s deel je veilig via Safebay.

In tegenstelling tot wat andere messenger apps doen, worden documenten in Safebay  nooit  automatisch opgeslagen op de smartphone of computer.

Niet op die van jezelf en niet op die van je klant. Je kunt ze bovendien verwijderen wanneer jij maar wilt.

Videochatten

Toch behoefte aan iets persoonlijker contact? In Safebay kun je ook videogesprekken voeren met je relaties. Het voordeel daarvan is dat het overal kan, wanneer jij of je klant zelf wilt.

Je bent dus niet meer gebonden aan een locatie of aan kantooruren voor een persoonlijk gesprek.

Gratis?

Voor jouw klanten is Safebay gratis.

Je kunt gebruik maken van een Business Trial, die is gratis.

Ben je overtuigd van het enorme gemak en de vele voordelen? Dan vragen we slechts € 4,99 per maand per user.

Hoe kun je jouw klanten en relaties 'koppelen' aan Safebay?

Dat is erg gemakkelijk. Je logt in op je eigen account en klikt op het betreffende icoontje waarmee je een relatie kunt uitnodigen! 

Stap 1: Uitnodiging versturen

Om je klanten en derden in staat te stellen Safebay te kunnen gebruiken moet je ze hiervoor uitnodigen! Log in op je eigen account en verstuur de uitnodiging.

Stap 2: Account aanmaken

Via de uitnodigingsmail verzoek je je klant om een account aan te maken en een wachtwoord kiezen.

Sommige klantgegevens kun je hier al invullen.

Stap 3: iDIN

Om er zeker van te zijn dat jij met de juiste persoon communiceert wordt de klant gevraagd om zich éénmalig te identificeren met iDIN. Lees hier meer over iDIN.

Stap 4: Download de app

Je klant kan Safebay gebruiken via de browser, maar ook via de smartphone, tablet of desktop app. Op je website plaatsen we een link naar de downloadpagina (zie voorbeeld hieronder!) waar je klant een app kan kiezen.

Safebay & jouw klant

 

Let op: Via de app kan je klant/relatie geen Customer account aanmaken.

Om dat te doen heeft hij een uitnodiging nodig van jouw kantoor.

Safebay is gratis beschikbaar als Android en iOS app voor smartphones en tablets. Men kan de app met hetzelfde account op meerdere devices installeren en tegelijkertijd gebruiken. De communicatie wordt automatisch gesynchroniseerd, dus je kunt gemakkelijk switchen.

 

  

 

Gebruikt je klant de Safebay app liever via zijn laptop of desktopcomputer? Men kan inloggen via de browser en de webversie gebruiken, maar we hebben ook desktop app’s beschikbaar. Wel zo handig, want je klant/relatie hoeft dan niet steeds opnieuw in te loggen en hij krijgt notificaties als er nieuwe berichten zijn. Hieronder de linkjes naar de twee downloadpagina's in de stores.

  

Registreren

Je kunt Safebay eerst samen met één collega gratis proberen. 

Registreren


We versturen een activatiemail naar in het registratieformulier aangegeven e-mailadres. Volg de stappen en je hebt in no-time een actief account!

FAQ

Safebay is een veilig alternatief voor veelgebruikte instant messenger-applicaties, zoals Whatsapp of e-mail. Omdat je kantoor borg staat voor de veiligheid van vertrouwelijke documenten en gegevens van je klanten/relaties, kun je er voor kiezen om Safebay te gebruiken. Om de privacy te beschermen van klanten/relaties is je kantoor gebonden aan strenge wet- en regelgeving. Safebay voldoet daaraan.

Safebay is een veilige oplossing:

  • Doordat je klant/relatie zich identificeert met iDIN, weet de ontvanger van het bericht altijd zeker dat de afzender inderdaad de persoon is die hij zegt te zijn.
  • Gegevens en documenten die via Safebay worden uitgewisseld zijn versleuteld met end-to-end-encryptie. In tegenstelling tot andere populaire instant messengers, slaat Safebay documenten niet automatisch op in de smartphone van de gebruiker.
  • Safebay heeft in tegenstelling tot andere instant messengers, geen toegang tot de contacten op de telefoon van je klanten/relaties.
  • De servers waarvan Safebay gebruikmaakt vallen onder Nederlands recht en voldoen daarmee aan de richtlijnen die DNB (De Nederlandse Bank) stelt aan hosting.

Safebay is er voor jouw kantoor. Jij kunt je klanten/relaties, als particulier of als zakelijke relatie, uitnodigen voor Safebay. Jouw klanten/relaties kunnen Safebay dus alleen gebruiken als jouw kantoor daarvoor een uitnodiging heeft verzonden.

Ook derde partijen kunnen Safebay gebruiken, bijvoorbeeld notariskantoren, taxateurs of werkgevers, om voor jouw kantoor bepaalde documenten aan te leveren.

Heb je interesse in Safebay? Aarzel dan niet en neem rustig contact met ons op! 

Het verdienmodel van Safebay is  niet gebaseerd op het beschikken van persoonlijke data. Juist niet.

Als je als advieskantoor Safebay gebruikt, heb je een betaald contract en een ‘business account’. Hieraan zijn kosten verbonden. Indirect betaal je als financieel dienstverlener dus voor jouw klanten, om hun privacy te beschermen en om informatie-uitwisseling te vergemakkelijken.

Voor jouw kantoor kost het gebruik van Safebay slechts €4,99 per gebruiker per maand. Daarnaast betaal je € 0,0025 per verzonden bericht. Aan het gebruik van chatbots en blockchain zijn extra kosten verbonden.

Je kunt Safebay eerst samen met één collega gratis proberen.  

Safebay doet helemaal niets met de gegevens die worden uitgewisseld, dat beloven we! Alles wat jouw klanten/relaties via Safebay uitwisselen, is versleuteld en onleesbaar voor ons. Wij hebben als softwarebedrijf geen enkel belang bij de gegevens van klanten/relaties, omdat jouw kantoor ons betaalt voor het gebruik van Safebay.

Natuurlijk kun je als ontvanger de berichten of documenten van klanten/relaties wel zien of lezen. Dat is in de meeste gevallen de adviseur van je kantoor en hij of zij zal de gegevens gebruiken voor zijn/haar dienstverlening aan jullie klanten/relaties. 

Bij Safebay staat beveiliging van de gegevens van jouw relaties centraal. Safebay overhandigt bovendien nooit data aan derden, wij beschermen hun privacy.

Alle berichten worden verstuurd over een ‘SSL-versleutelde verbinding’. Dit betekent dat het voor derden niet mogelijk is om deze berichten te onderscheppen. Daarnaast zijn berichten in de database versleuteld met de sterkste encryptie-sleutels. We maken bovendien gebruik van firewalls, inbraakdetectiesystemen en inbraakpreventiesystemen. 

Daarnaast kun je je relaties wijzen op het feit dat zij zelf extra beveiligingsmaatregelen kunnen nemen in Safebay. Zij zijn bijvoorbeeld zelf verantwoordelijk voor een sterk wachtwoord. En de mobiele applicaties voor Android en iOS kan extra worden beveiligd met een pincode die je relatie zelf instelt. Afhankelijk van de mogelijkheden van de mobiel, kan je relatie de pincode ook vervangen door een vingerafdruk; als je relatie dan zijn telefoon verliest of uitleent, kan een ander niet zomaar bij de data in Safebay.

Als je relatie Safebay in zijn desktop of via een browser gebruikt, kan hij bovendien ‘tweefactor-authenticatie‘ gebruiken. Dit betekent dat Safebay zijn identiteit op twee manieren vaststelt: via de gewone inloggegevens plus een extra code via een authenticator op de smartphone. Hierdoor is inloggen alleen mogelijk als iemand de gebruikersnaam, het wachtwoord én een telefoon heeft.

De meeste grotere banken ondersteunen iDIN. Op de website van iDIN kun je zien welke banken dat zijn. Om iDIN te gebruiken hoef je geen apart account of iets dergelijks te registreren of aan te vragen. Het werkt ongeveer op dezelfde manier zoals iDeal, alleen doe je met iDIN géén betaling.

Wanneer je relatie voor inloggen met iDIN komt hij in een scherm waar hij zijn bank kan selecteren. Vervolgens kan hij inloggen met de methode die zijn bank hanteert voor bijvoorbeeld internetbankieren.

 

Als je relatie zich identificeert via iDIN, geeft hij zijn bank opdracht om alleen gegevens te delen die nodig zijn om hem te identificeren. Je relatie deelt deze gegevens met Safebay. Het gaat in dit geval om zijn naam, adres, geboortedatum, geslacht en optioneel het telefoonnummer en e-mailadres. Om zich te identificeren hoeft je relatie maar één keer in te loggen met iDIN bij Safebay.

Je relatie doet dus geen betaling, hij verstuurt geen transactiegegevens en hij geeft geen machtiging af. Je relatie deelt de gegevens alleen voor identificatie, daarna doen we er niets meer mee.

Safebay is een product van ANVA B.V., gevestigd in Amersfoort. ANVA is al meer dan 40 jaar softwareleverancier van administratiesoftware voor de financiële branche. Safebay staat overigens geheel los van de ANVA-software.

Safebay is ontstaan omdat veel van financieel dienstverleners veilig willen communiceren en gegevens uitwisselen, binnen de regels en wetten die bijvoorbeeld onze privacy bewaken.  Omdat ANVA beschikt over de kennis en expertise die nodig is om dergelijke software te maken, voorzien wij met Safebay in deze belangrijke behoefte. 

Safebay is speciaal ontwikkeld voor professionele communicatie. Aan de hand van het e-mailadres waarmee je geregistreerd bent, controleert Safebay of je bent gekoppeld aan een bedrijf. Het e-mailadres moet een bedrijfsdomein bevatten: xxxxx@bedrijfsnaam.nl.

Met privé-mailadressen van Gmail, Hotmail, Quicknet, etc. mag je je als zakelijke gebruiker niet registreren.

De AVG stelt hogere eisen aan het veilig uitwisselen van vertrouwelijke gegevens en recente privacyschandalen zorgen voor langzaam toenemende bewustwording bij klanten. De privacy van e-mail of bekende messagingplatformen is echter niet altijd gegarandeerd. En toch zijn dat veelgebruikte communicatiekanalen binnen de financiële branche voor communicatie met klanten en in de communicatie tussen medewerkers onderling, óók voor het uitwisselen van gevoelige informatie.

Safebay is hiervoor dé oplossing, een chatapplicatie waarmee zorgeloos en veilig documenten en gegevens uitgewisseld kunnen worden.