Keep in touch! Het is zó belangrijk om het contact met jouw klant niet te verliezen. De Marketing module biedt jou een fantastische en zeer betaalbare oplossing!
Marketing voor de financieel dienstverlener
Veel advieskantoren maken gebruik van een marketingstrategie waarbij wordt gekeken naar de inzet van de 4 marketinginstrumenten: Product, Prijs, Promotie en Plaats.
De wijze waarop de 4 P’s worden ingezet, zorgt ervoor dat de positionering van het advieskantoor concreet wordt ingevuld en is de basis van marketing. Als de 4 p’s zijn ingevuld is direct duidelijk wat het product en/of dienst is, voor welke tarief/premie het zal worden verkocht, hoe het onder de aandacht gebracht gaat worden en waar het verkocht zal worden.
Een dienst is grotendeels mensenwerk
Daarom kent de marketingmix bij advieskantoren vijf P’s in plaats van vier. De vijfde P van dienstenmarketing is ‘Personeel’.
Klantvriendelijkheid is hier absoluut een eerste vereiste. En natuurlijk zijn het kennisniveau en servicebereidheid erg belangrijk. Heeft een medewerker een stresvolle dag, dan is het mogelijk dat een klant minder vriendelijk wordt behandeld en daardoor het kwaliteitsniveau daalt.
Omdat de medewerkers (en natuurlijk ook de directie) zo belangrijk zijn voor het kwaliteitsniveau van de dienst, is werving en training erg belangrijk bij dienstenmarketing.
Een dienst is ontastbaar
Een dienst kan voorafgaand aan de aankoop niet worden gezien, geproefd of aangeraakt. Hierdoor is het als klant lastig om de kwaliteit van de dienst te beoordelen. Hoe minder materiële elementen tijdens het dienstverleningsproces aanwezig zijn, hoe groter de onzekerheid over de kwaliteit is bij (potentiële) afnemers.
In dienstenmarketing is het belangrijk om deze ontastbaarheid tastbaar te maken. De kwaliteit moet via andere manieren aangetoond worden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de plaats van verkoop (het interieur, openingstijden...), de mensen, de hulpmiddelen (website, rekentools, digitale formulieren) en testimonials.
De Marketing module is gericht op het genereren van leads via de Website
En dus is het belangrijk dat (potentiële) klanten de weg naar je website wordt gewezen!
Onze alles-in-één oplossing
Marketing levert je meer omzet op. Moeilijk is het niet omdat we al heel veel hebben kunnen automatiseren zoals de bouw van landingspaginas, de automatische koppeling met social media, e-mail campagnes tot aan zelfs marketing automation.
Hieronder lees jij hoe wij dat doen!
Stap 1
Met onze software maak je eenvoudig landingpagina's waarop je je boodschap plaatst. Denk aan blogposts, nieuwsartikelen, sales pages, actiepagina`s en nog veel meer zoals een marketingactie rondom 'nabestaanden'. Maar ook kun je een eigen artikel aan de nieuwsbrief toevoegen.
Wij koppelen deze landingspagina's eenvoudig met je eigen Website zodat de lezer het bericht gewoon op je eigen site kan lezen.
Maar natuurlijk kun je dit hele traject ook aan ons uitbesteden!
Stap 2
Heb je je landingspagina`s op je website staan, dan wordt het tijd om klanten en prospects te verleiden om daar naar toe te gaan.
Hoe?
Wel, dat is heel simpel: we koppelen je Facebook, Twitter en LinkedIn account aan het systeem en kunnen zo je landingspagina's promoten.
Stap 3
Wij schrijven elke week twee nieuwsartikelen. Deze artikelen gaan over hypotheken, verzekeringen, vermogensopbouw, pensioen enzovoort.
Deze worden op je website geplaatst (gratis), gedeeld via Social Media en...... iedere maand worden deze artikelen gebundeld en als nieuwsbrief verzonden naar jouw relaties waarvan het e-mailadres bekend is.
We leveren dus niet alleen het nieuws, maar brengen het ook naar jouw klant toe.
Stap 4
Een goed gevulde e-mail lijst is goud waard! Begin vandaag nog met het opbouwen van je eigen lijst.
De meeste e-mailadressen kun je vanuit je kantoorsoftware aanleveren/exporteren.
Je bezoekers van de landingspagina`s op je website bieden wij een inschrijfmogelijkheid, via een pop-up of via een reactieformulier onderaan het artikel. Zo bouw je aan een uitgebreide e-maillijst.
Stap 5
Automatiseer je marketing. Maak gebruik van onze slimme marketing Flows.
Jij hebt jouw core-business! En jij wilt ontzorgd worden. Wij helpen jou daarbij.
Wij dragen zorg voor commerciële acties. Voor klanttevredenheidsonderzoeken. Voor info-bulletins. Volledig geautomatiseerd.
Uit onderzoek blijkt dat 65% van de adviseurs niets meer van zich laat horen nadat een product of dienst is afgenomen.
75% van de relaties geeft echter aan graag op de hoogte te blijven van belangrijke ontwikkelingen. Dat doe je dus met name met de nieuwsbrieven!
Wij zorgen ervoor dat jij in beeld blijft. Ieder maand weer!
Via de koppeling worden de nieuwsartikelen automatisch op jouw website geplaatst. Vervolgens brengen wij jouw klanten via jouw eigen Twitter of Facebook account en via de maandelijkse kant-en-klare nieuwsbrief op de hoogte van elk nieuw nieuwsartikel. Volledig automatisch!
Wis jij dat dit gemiddeld 60% meer website bezoekers oplevert?
Natuurlijk kan het voorkomen dat jij een door ons geschreven artikel in de nieuwsbrief wil aanpassen. Die vrijheid heb je! In het online dashboard kun je 24/7 inloggen. Hier kun je onze artikelen aanpassen of eigen artikelen toevoegen aan de nieuwsbrief.
Ook jouw eigen artikelen worden automatisch op jouw website geplaatst en gedeeld via jouw eigen Twitter en/of Facebook account of via de maandelijkse kant-en-klare nieuwsbrief. Volledig automatisch!
Waarom? Omdat jouw klanten 'online'zijn.
Tarieven per maand
Goed om te weten:
- ingangsdatum: datum oplevering
- einddatum: 01-01 van ieder kalenderjaar
- verlenging: telkens op 01-01 van ieder volgend kalenderjaar, stilzwijgend met 12 maanden
- opzegtermijn: 1 maand
- licentie Marketing software: € 30,00
- Vergoeding auteursrechten voor 8 professioneel geschreven artikelen: € 15,00
- Kosten verzending Nieuwsbrieven: € 5,25 per 250 nieuwsbrieven
Bestel hier de Marketing Module