Samenwerken met zakelijke partners
Twee weten en kunnen meer dan één. Met vaste samenwerkingspartners heeft YORON haar klanten meer te bieden dan alleen de eigen expertise. Vaste samenwerkingsverbanden bieden allerlei voordelen, maar er zitten ook risico's aan, daar ben ik niet blind voor.
Voordelen van samenwerking
Samenwerken betekent dat je succesvol om kunt gaan met andere mensen en dat je samen met die anderen doelen weet te bereiken.
Door strategisch samen te werken met zakelijke partners, heb ik meer te bieden dan wanneer ik in mijn eentje werk en uitsluitend mijn eigen diensten aanbiedt.
- Ik vergroot mijn aanbod doordat ik meer expertise kan bieden dan alleen mijn eigen kennis en vaardigheden. Twee weten nu eenmaal meer dan één.
- Veel mogelijke zakenpartners vissen in dezelfde vijver. Door samen te werken vergroot ik mijn afzetmogelijkheden.
Voor klanten kan het prettig zijn te weten dat YORON deel uitmaakt van een samenwerkingsverband met anderen:
- De klant hoeft niet voor alle deelgebieden van een opdracht op zoek te gaan naar verschillende leveranciers. (one-stop-shopping)
- De reputatie van de een kan positief werken voor de ander.
Zakelijke partners moet je zorgvuldig kiezen
- YORON is altijd op zoek naar samenwerkingspartners die een heel andere expertise hebben en die - net zoals YORON- de financieel adviseur willen ondersteunen en vérder willen helpen.
- De werkhouding van de samenwerkingspartner moet min of meer overeenkomen met die van YORON, of, als dat niet zo is, moet ik tevreden zijn over de resultaten die hij of zij boekt. Daar kun ik alleen achter komen door daarover te overleggen en vervolgens uit te proberen of de samenwerking naar tevredenheid verloopt.
- Voor een prettige samenwerking is een goede communicatie van het grootste belang. Het moet 'klikken' tussen YORON en de samenwerkingspartner, zeker als YORON een verband aangaat voor de langere termijn.
Samen ondernemen, maar bouwen aan je eigen bedrijf!
Zit jij in fase 1?
Dan zit je in een fase, waarin je zo snel mogelijk moet zorgen dat je klanten gaat krijgen en geld gaat verdienen. Maak daarom geen ingewikkelde meerjaren-plannen.
Bepaal in hoofdlijnen waar je heen wilt en hoe je dit ongeveer wilt doen. Wil je tools en hulp om hier te komen? Ga dan naar Fase 1.
“You can only connect the dots looking backwards.”
Steve Jobs