Samenwerken met zakelijke partners

Twee weten en kunnen meer dan één. Met vaste samenwerkingspartners heeft YORON haar klanten meer te bieden dan alleen de eigen expertise. Vaste samenwerkingsverbanden bieden allerlei voordelen, maar er zitten ook risico's aan, daar ben ik niet blind voor.

Voordelen van samenwerking

Samenwerken betekent dat je succesvol om kunt gaan met andere mensen en dat je samen met die anderen doelen weet te bereiken.

Door strategisch samen te werken met zakelijke partners, heb ik meer te bieden dan wanneer ik in mijn eentje werk en uitsluitend mijn eigen diensten aanbiedt.

  • Ik vergroot mijn aanbod doordat ik meer expertise kan bieden dan alleen mijn eigen kennis en vaardigheden. Twee weten nu eenmaal meer dan één.
  • Veel mogelijke zakenpartners vissen in dezelfde vijver. Door samen te werken vergroot ik mijn afzetmogelijkheden.

Voor klanten kan het prettig zijn te weten dat YORON deel uitmaakt van een samenwerkingsverband met anderen:

  • De klant hoeft niet voor alle deelgebieden van een opdracht op zoek te gaan naar verschillende leveranciers. (one-stop-shopping)
  • De reputatie van de een kan positief werken voor de ander.

Zakelijke partners moet je zorgvuldig kiezen

  • YORON is altijd op zoek naar samenwerkingspartners die een heel andere expertise hebben en die - net zoals YORON- de financieel adviseur willen ondersteunen en vérder willen helpen. 
  • De werkhouding van de samenwerkingspartner moet min of meer overeenkomen met die van YORON, of, als dat niet zo is, moet ik tevreden zijn over de resultaten die hij of zij boekt. Daar kun ik alleen achter komen door daarover te overleggen en vervolgens uit te proberen of de samenwerking naar tevredenheid verloopt.
  • Voor een prettige samenwerking is een goede communicatie van het grootste belang. Het moet 'klikken' tussen YORON en de samenwerkingspartner, zeker als YORON een verband aangaat voor de langere termijn. 

Met wie werkt YORON nauw samen?

  

YORON heeft een informeel samenwerkingsverband met Adviesbox en is een preferred partner van Adviesbox.

Adviesbox ondersteunt de financieel adviseur bij het opstellen van een financieel advies. Het berekenen van de maximale leencapaciteit met daarna het opstellen van een financieringsopzet met een lastenoverzicht is snel en eenvoudig met Adviesbox te doen.

Maar ook het maken van een analyse op basis van netto besteedbaar inkomen op alle scenario's is met Adviesbox uit te werken tot een helder rapport.

YORON maakt gebruik van de diverse API's van Adviesbox:

  • hypotheek rekentools (maximale hypotheek - maandlasten - kopen of huren - oversluiten - etc)
  • rentetools (actueel overzicht)
  • AOV-rekentools

De meerwaarde voor beide partijen is gelegen in het feit dat de rekentools op de website van de financieel adviseur gekoppeld kunnen worden met de adviessoftware (lokaal en in de cloud).

 

 

YORON heeft een formeel samenwerkingsverband met EDV Groep. EDVgroep is leverancier van het CRM-pakket Assuportal en bedient zo`n 200 kantoren.

YORON levert de Finconnect-koppeling met het CRM-pakket voor alle kantoren. Vooralsnog is een koppeling mogelijk met de particuliere & zakelijke schadeformulieren.

Andersom is EDVgroep reseller van alle diensten die YORON kan leveren. 

 

 

AVBGROEP is een professionele onderneming met een frisse kijk op de 'backoffice' voor het intermediair. Zij onderscheiden zich van andere backoffice aanbieders door zich volledig toe te leggen op een zeer efficiënte verwerking van assurantie-administraties.

YORON levert de Finconnect-koppeling voor nagenoeg alle bij AVB GROEP aangesloten kantoren. Het biedt YORON tevens de mogelijkheid van cross-selling.

Een goede aanvulling op onze diensten zou ActiefBeheer kunnen zijn.

 

 

ActievBeheer ondersteunt financieel dienstverleners zoals intermediairs, hypotheekadviseurs, verzekeraars en geldverstrekkers bij het inrichten en uitvoeren van adequaat beheer op de bestaande klantportefeuille. Wij verdiepen ons in de wijze waarop u zich positioneert en sluiten daar in werkwijze naadloos op aan.

Wij werken met een team van enthousiaste medewerkers die de boodschap van uw bedrijf helder en met zorg weten over te brengen. Wij activeren klanten en bouwen samen aan een bestendige relatie.

 

Kijk ook naar https://uwkluis.nl/zakelijk/veelgestelde-vragen 

 

Brandchefs helpt organisaties & ondernemers met
de volgende stap in marketing & communicatie

Je marketinginzet is ad hoc, verdeeld over verschillende collega’s en externen. Je bent toe aan meer structuur, samenhang en een frisse blik. Kortom, je wil die volgende stap zetten.

Jouw merk is meer waard!

Bij Brandchefs vind je ervaren marketing- en communicatieprofessionals, die focussen op the bigger picture. Wij zorgen ervoor dat je marketing bijdraagt aan je langetermijndoelen. We zorgen voor samenhang én structuur. Zodat de optelsom van je uitingen méér oplevert voor jouw merk of bedrijf.

 

https://brandchefs.nl/ 

 

(Communicatie door Karin van Geelen, communicatiedeskundige, in VVP 5-2020) Hoe krijg je het verhaal van je onderneming bij de juiste lezers en kijkers? Dat hangt af van de inhoud, vorm en distributie. Niemand wordt blij van een slecht geschreven of puur commercieel verhaal. En niemand vindt je verhalen als je ze niet aanbiedt op de juiste plek.

Je hebt als financiële professional genoeg te vertellen. Zeker in deze tijd zijn er veel vakinhoudelijke onderwerpen - Miljoenennota 2021, zorgverzekering, huizenmarkt, eindejaarszaken, zakelijke zekerheid - waarover je je klanten en relaties kunt bijpraten.

Maar eigenlijk zijn er het hele jaar door wel momenten en aanleidingen om je kennis en ervaring te delen en te laten zien waar jij en je onderneming voor staan. Wees alert op kansen voor zogeheten issue jumps: actuele gebeurtenissen of cijfers waar je jouw visie of expertise aan kunt koppelen.

Verhaal, vorm en verspreiding

Drie aspecten zijn belangrijk: inhoud, vorm en verspreiding. De inhoud is leidend: wat wil je vertellen? Heb je daadwerkelijk iets bij te dragen over een liefst actueel thema waar de ontvanger iets aan heeft? Denk vanuit je doelgroep, niet vanuit jezelf. Een nieuwe dienst of een ontwikkeling op kantoor is alleen interessant als je dat vertaalt naar wat dat betekent voor je klant. Neem je wetgeving, actuele cijfers of een maatschappelijke discussie als aanleiding, vertel dan vooral waarom dat relevant is voor jouw doelgroep.

Dan de vorm. Je kunt de inhoud in een blog, whitepaper of artikel verwoorden of je boodschap met een filmpje, animatie of infographic uitdragen. Voor elke vorm geldt: wees helder in je boodschap en wees professioneel. Schrijf je zelf niet foutloos, vind je het lastig om een gestructureerd verhaal op papier te zetten, ben je niet zo’n goede spreker of zijn je grafische vaardigheden beperkt tot Paint? Schakel dan een professional in die je helpt. Dat kost even iets, maar dat betaalt zich terug in zeggingskracht en deelbaarheid van je productie.

Content om te lezen, zien én delen

Want je wilt natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen je content lezen, zien én delen. Gelukkig heb je met je social mediakanalen een perfect distributielandschap tot je beschikking. Maak daar gebruik van. Publiceer je blog op je website en plaats ‘m door op LinkedIn, Twitter en Facebook. Zorg voor een goede en aantrekkelijke inleiding, die herkenning oproept en uitnodigt om te delen. Neem je sociale media steevast mee in je communicatie-activiteiten. Stuur je een persbericht uit, deel dat dan ook via je LinkedIn-post en verwijs ernaar via Facebook en Twitter. Ben je geïnterviewd of geciteerd? Laat het weten aan je volgers en connecties.

Groot voordeel van sociale media is dat je je eigen uitgever en krant kunt zijn. Nadeel is dat er zoveel gepubliceerd wordt, dat je moeite moet doen om op te vallen. Die moeite moet je er dus wel instoppen. Maar met voldoende inzet en een consequent, herkenbaar en duidelijk verhaal, kun je uitgroeien tot een vakinhoudelijke influencer die wél meedoet en echt iets te vertellen heeft.

https://deenergieraadgever.nl/

https://www.duurzaamheidsprofiel.nl/

 

(hypotheekbond)

https://www.adviseurduurzaamwonen.nl/adviseur-duurzaam-wonen

Samen ondernemen, maar bouwen aan je eigen bedrijf!

Als je een bedrijf start of bent gestart, dan kom je er al achter: Je moet eigenlijk overal verstand van hebben. Wij gaan er voor zorgen dat jij elke fase van je bedrijf het beste levert!

Zit jij in fase 1?

Dan zit je in een fase, waarin je zo snel mogelijk moet zorgen dat je klanten gaat krijgen en geld gaat verdienen. Maak daarom geen ingewikkelde meerjaren-plannen.

Bepaal in hoofdlijnen waar je heen wilt en hoe je dit ongeveer wilt doen. Wil je tools en hulp om hier te komen? Ga dan naar Fase 1.

“You can only connect the dots looking backwards.”

Steve Jobs