Chat, een krachtige communicatietoolChat, een krachtige communicatietool
Help je klant, ongeacht waar het contact ontstaat.Naast huisbezoek, de telefoon en de webcam dus óók chatten!
Wat biedt Chat?
Chat wordt geleverd door onze netwerkpartner Zopim. | ![]() |
- Zet een stap naar vóren en moderniseer jouw communicatie.
- Het vergt erg weinig inspanning en qua kosten hoeft je je geen enkele zorg te maken.
- Die zijn extreem laag en in sommige gevallen zelfs geheel gratis!
- Wij willen je vérder op weg helpen.
- Maak gebruik van onze expertise!
- Daag ons uit!
Chatten (van het Engelse to chat: kletsen, praten) is het voeren van een gesprek door het over en weer typen van tekst tussen twee of meer gebruikers van computers. De verbinding loopt via internet.
De getypte tekst van de ene gebruiker komt meteen op het scherm van de gesprekspartner(s), meestal als de persoon op enter drukt.
Bij chatten wordt zin per zin heen en weer gestuurd. Chatten heeft een grote vlucht genomen door het ontstaan van computernetwerken.
Klanten verwachten steeds sneller antwoord op hun vragen te krijgen.
Met een chatbutton geeft je jouw klanten direct de antwoorden die ze zoeken en bied je ze hulp wanneer ze dat het meest nodig hebben.
- Met een chatbutton op jouw website bied je jouw klant een extra gesprekskanaal
- Zo verhoog je het serviceniveau van uw kantoor
- Reactief chatten betekent dat het initiatief van het gesprek bij de website bezoeker ligt
- Chatten is laagdrempelig
- Chatten is anoniem
info: Er wordt verbinding gemaakt
info: Welkom bij ***, mijn naam is Chat Operator. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
Bezoeker: polisvoorwaarden van mijn auto met kenteken .....
Chat Operator: Ik begrijp dat u deze graag wilt ontvangen?
Bezoeker: Ja heel graag
Chat Operator: Via de post of e-mail?
Bezoeker: (e-mail adres Bezoeker)
Chat Operator: Ik ga even voor u kijken of ik hem zo bij de hand heb.
Chat Operator: Ik heb de polisvoorwaarden gevonden en stuur deze op (als PDF).
Chat Operator: Heeft u verder nog specifieke vragen?
Bezoeker: oke hartstikke bedankt
Bezoeker: Ja misschien een rare vraag maar ….. Bent u echt?
Chat Operator: Ja ik ben helemaal echt.
Bezoeker: Jeetje wat een service en high-tec, ik dacht het een computerantwoord was ofzo! In ieder geval hartstikke bedankt en fijne avond!
Chat Operator: U ook een hele fijne avond!
info: Er wordt verbinding gemaakt
info: Welkom bij ***, mijn naam is Chat Operator. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
Bezoeker: ik wil wat méér weten over onze hypotheek .....
Chat Operator: Waarover wilt u meer informatie? De rente, de aflossing of iets anders?
Bezoeker: Ik wil misschien eerder aflossen
Chat Operator: Het willen aflossen op een hypotheek is best wel ingewikkeld. Het is beter om daarvoor een afspraak te maken. Zal ik mijn collega vragen om contact met u op te nemen voor het maken van een afspraak? Dat kan als u wil via een webcam-sessie.
Bezoeker: Geen webcam. Hij kan mij bereiken op mijn mobiel nummer
Chat Operator: Ik heb uw nummer in ons systeem staan. Mijn collega belt u morgen tussen 9 en 10. Is dat goed?
Bezoeker: oke hartstikke bedankt
Chat Operator: Heeft u verder nog specifieke vragen?
Bezoeker: nee hoor. Dank je wel.
Bezoeker: Ja misschien een rare vraag maar ….. Bent u echt?
Chat Operator: Ja ik ben helemaal echt.
Bezoeker: Jeetje wat een service en high-tec, ik dacht het een computerantwoord was ofzo! In ieder geval hartstikke bedankt en fijne avond!
Chat Operator: U ook een hele fijne avond!
Chat biedt de chatfunctie aan voor kleinere advieskantoren maar ook voor de grotere service-organisaties. De chatvensters zijn gemakkelijk aan te passen aan je huisstijl. De gestandaardiseerde antwoorden, met een spellingscontrole en een filter tegen onprofessioneel taalgebruik, maken je hulpsessies efficiënt en professioneel. Klanten die hulp nodig hebben krijgen dat meteen, zonder downloads of plug-ins.
Ingebouwde beveiliging, zoals SSL-encryptie, houdt gevoelige gegevens privé om gebruikers te beschermen en te zorgen dat het systeem is afgestemd op de PCI-vereisten.
Uitdagingen en oplossingen
Binnen de streng gereguleerde verzekeringsbranche van tegenwoordig is er weinig wat het ene kantoor onderscheidt van de ander. Daarnaast is het voor klanten nog nooit zo eenvoudig geweest om verzekeringsmaatschappijen te zoeken, verzekeringen te vergelijken en over te stappen. Hierdoor is het belang van de klantenservice en de perceptie van de klant voor advieskantoren nu groter dan ooit tevoren.
De oplossingen van YORON voor de verzekeringsbranche stellen onze klanten in staat om hun kosten terug te dringen en en helpen hun zakelijke doelstellingen te behalen.
Klantwerving en -loyaliteit opschroeven
Het werven van een nieuwe klant kost vijf- tot tienmaal zoveel als het behouden van een bestaande klant. Het kost twee tot vijf jaar om de kosten van een verworven klant terug te verdienen. Zorg ervoor dat jouw klantenservice boven de rest uitsteekt zodat je klanten loyaal blijven.
Wil jij gebruik maken van een demo? Bel dan nu even met Arjen Oeben Holla op 06 21 56 02 84. Hij heeft zijn mobiel altijd bij de hand.
Hoe werkt Chat?
Bied jouw website bezoekers een laagdrempelig en anoniem contactkanaal.
Reactief chatten betekent dat het initiatief van het gesprek bij de website bezoeker ligt.
Onze oplossing gaat gegarandeerd bijdragen aan een betere klantervaring.
De chatknop is alleen zichtbaar als je beschikbaar bent. Jouw kantoor krijgt de beschikking over één chatkanaal. Optioneel: meerdere kanalen en dus meerdere gesprekken tegelijkertijd voeren is ook mogelijk. Als jouw medewerker in gesprek is of niet beschikbaar is, wordt de chatknop verborgen. Op deze manier heeft je bezoeker altijd direct contact.
Je kunt de chatknop volledig aan je website aanpassen. De chatknop wordt in de meeste gevallen in de zijbalk van de website geplaatst. Maar de beste plek hangt erg af van jouw wensen en website. Het is ook eenvoudig om meerdere chatknoppen tegelijk te plaatsen.
Je kunt bijvoorbeeld een unieke knop laten maken per afdeling of medewerker. Ook plaats je eenvoudig verschillend vormgegeven knoppen, zoals tekstlinks of afbeeldingen.
Op het moment dat jouw website bezoeker op de chatknop drukt:
- wordt op het scherm van de bezoeker een chatvenster geopend
- krijgt jouw medewerker een signaal/melding van een binnenkomend gesprek op zijn computer
- en kan het gesprek beginnen
In een chat-sessie worden door jouw klant vragen gesteld waar hij graag antwoord op wil hebben. Dat kan ertoe leiden dat een afspraak wordt gemaakt. Of dat de chat-sessie wordt omgezet in een webcam-sessie zodat er méér informatie kan worden gedeeld.
Binnen de streng gereguleerde verzekeringsbranche van tegenwoordig is er weinig wat het ene kantoor onderscheidt van de ander. Hierdoor is het belang van de klantenservice en de perceptie van de klant voor advieskantoren nu groter dan ooit tevoren.
Alle reden om jouw service-niveau te verhogen. En dat bereik je mede indien je jouw klanten verschillende communicatiemogelijkheden kunt bieden, waaronder een chatfunctie!
Tarieven Chat
Goed om te weten:
- ingangsdatum: datum oplevering Chat
- einddatum: 01-01 van ieder kalenderjaar
- verlenging: telkens op 01-01 van ieder volgend kalenderjaar, stilzwijgend met 12 maanden
- opzegtermijn: 1 maand
Wij plaatsen een chatbutton van Zopim op je Website.
Wij richten de applicatie in en geven je een uitleg.
Je ontvangt tevens een handleiding.
Wij geven je tot slot toegang tot je eigen Zopim-dashboard.
Eénmalige kosten: € 75,00
Licentiekosten: geen! Applicatie is gratis te gebruiken door 1 persoon.
Tarieven zijn exclusief btw.
Wij plaatsen een chatbutton van Zopim op je Website.
Wij richten de applicatie in en geven je een uitleg.
Je ontvangt tevens een handleiding.
Wij geven je tot slot toegang tot je eigen Zopim-dashboard.
Eénmalige kosten: € 150,00
Tarief licentie: € 15,00
Tarieven zijn exclusief btw, per maand en op basis van jaarbetaling.
Bestel hier de Chat module voor op je website