Effectieve e-mailcampagnes voor financieel adviseurs

Met e-mailmarketing blijft u top of mind bij uw bestaande klanten. YORON helpt financieel advieskantoren met het opzetten van effectieve e-mailcampagnes die informeren, activeren en klantrelaties versterken. Volledig afgestemd op uw doelgroep & dienstverlening en natuurlijk in lijn met alle privacyregels.

Waarom e-mailmarketing voor financieel adviseurs werkt


Direct contact met uw klant

zonder afhankelijk te zijn van social media-algoritmes

Geautomatiseerd én persoonlijk

Automatisch elke maand verzonden naar de klant

Versterkt klantloyaliteit

Breng gemakkelijk uw klant op de hoogte van actuele onderwerpen

Meetbaar resultaat

inzicht in open ratio, klikgedrag en conversie

Onze alles-in-één oplossing


E-mail marketing is het aanbieden van content (uw boodschap) waarbij gebruik wordt gemaakt van nieuwsbrieven die worden verzonden naar (een selectie van) uw e-mailadressen bestand.

E-mail marketing in combinatie met een blog op uw website én een koppeling met social media apps is by far de meest effectieve methode om uw boodschap onder de aandacht te brengen van uw doelgroep.

Hoe wij dat doen?

YORON schrijft twee nieuwsartikelen per week. Iedere maand (of vaker als u dat wilt) bundelen wij alle nieuwsartikelen in een nieuwsbrief die wij versturen naar het e-mailadres van uw relaties.

Door te klikken op een artikel in de nieuwsbrief wordt uw klant doorgeleid naar de landingspagina op uw website.

Op de landingspagina staat dan het volledige artikel met uw boodschap. Denk hierbij aan bijvoorbeeld aan nieuws over pensioen, hypotheek of verzekeringen.

Of aan informatie over een speciale actie zoals een marketingactie rondom 'nabestaanden verzekeren' of 'nieuwe zorgpremies'. Maar ook kunt u een eigen artikel aan de nieuwsbrief toevoegen.

Heeft u uw landingspagina`s op uw website staan, dan wordt het tijd om klanten en prospects te verleiden om daar naar toe te gaan.

Hoe?

We koppelen uw LinkedIn pagina aan het systeem en kunnen zo uw landingspagina's promoten. Facebook en Twitter staan een automatische koppeling niet toe en dient handmatig te gebeuren (wat overigens snel en eenvoudig kan).

Zoals al gezegd schrijven wij elke week twee nieuwsartikelen. Deze artikelen gaan over hypotheken, verzekeringen, vermogensopbouw, pensioen enzovoort. Deze content wordt op uw website geplaatst, gedeeld via social media en als nieuwsbrief verzonden naar uw relaties.

We leveren dus niet alleen het nieuws, maar brengen het ook naar uw klant toe.

Een goed gevulde e-mail lijst is goud waard! Begin vandaag nog met het opbouwen van uw eigen lijst.

De meeste e-mailadressen kunt u vanuit uw kantoorsoftware aanleveren/exporteren.

Uw bezoekers van de landingspagina`s op uw website kunt u een inschrijfmogelijkheid aanbieden, via een pop-up of via een reactieformulier onderaan het artikel. Zo bouwt u aan een uitgebreide e-maillijst.

Uit onderzoek blijkt dat 65% van de adviseurs niets meer van zich laat horen nadat een product of dienst is afgenomen.

75% van de relaties geeft echter aan graag op de hoogte te blijven van belangrijke ontwikkelingen. Dat doet u dus met name met de nieuwsbrieven!

Wij zorgen ervoor dat u in beeld blijft. Ieder maand weer! 

Natuurlijk kan het voorkomen dat u een door ons geschreven artikel in de nieuwsbrief wil aanpassen. Die vrijheid heeft u! In het online dashboard kunt u 24/7 inloggen. Hier kunt u onze artikelen aanpassen of eigen artikelen toevoegen aan de nieuwsbrief.

Ook uw eigen artikelen worden automatisch op uw website geplaatst en gedeeld via uw eigen Twitter en/of LinkedIn account en via de maandelijkse kant-en-klare nieuwsbrief. Volledig automatisch!

Klaar voor een effectieve e-mailaanpak?

Plan vrijblijvend een gratis intakegesprek!  

Om spam tegen te gaan gebruiken we reCAPTCHA. De Google privacyvoorwaarden en servicevoorwaarden zijn van toepassing.

Arjen Oeben Holla

Arjen Oeben Holla

Senior marketingconsultant

Tarieven


Nieuwsartikelen

Vanaf € 49,50

  • Licentie gebruik software voor mutaties aangeleverde artikelen e/o het schrijven van eigen artikelen
  • Afkoop auteursrechten
  • Inclusief 2 nieuwsartikelen per week
  • Inclusief plaatsing nieuwsartikelen op LinkedIn
  • Optioneel plaatsing artikelen op Facebook, X, Instagram & TikTok
  • tarief per maand en ex BTW

Korting tot maximaal 50% in combinatie met andere producten/diensten van YORON

Nieuwsbrieven

Per bundel van 500 nieuwsbrieven: € 12,50

  • Inclusief up-to-date houden maillist
  • Inclusief statistieken (check op warme leads)
  • Incusief het versturen van maximaal 2 'eigen' campagnes
  • staffelkorting vanaf 1.500 nieuwsbrieven
  • tarief per maand en ex BTW

Staffel

Staffelkorting vanaf 1.500 nieuwsbrieven

  • € 50,00 - 1.501 - 5.000 nieuwsbrieven
  • € 60,00 - 5.001 - 10.000 nieuwsbrieven
  • € 70,00 - 10.001 - 15.000 nieuwsbrieven
  • € 80,00 - 15.001 - 20.000 nieuwsbrieven
  • € 90,00 - 20.001 - 25.000 nieuwsbrieven
  • meer dan 25.000 op aanvraag

Wij rekenen met het aantal verzonden nieuwsbrieven en dus niét met het aantal e-mailadressen op de maillist.

Inrichting & Implementatie

Eenmalige kosten ad € 200,00

  • inrichten nieuwsbriefapplicatie
  • implementeren applicatie op website
  • vormgeving nieuwsbrief (illusyratie header-logo-lettertype)
  • koppeling social media
  • tarief per maand en ex BTW

Zij gingen u al voor


Veelgestelde vragen


Absoluut. E-mail is één van de meest effectieve marketingkanalen voor financieel dienstverleners. Het helpt u om in contact te blijven met bestaande klanten, vertrouwen op te bouwen bij nieuwe leads, en uw expertise regelmatig onder de aandacht te brengen zonder opdringerig over te komen.

Ja. We zorgen ervoor dat alle e-mailcampagnes voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Denk aan correcte opt-in methodes, uitschrijfmogelijkheden, veilige verwerking van klantdata en transparante communicatie. We adviseren u ook over de juiste juridische formuleringen en verwerkersovereenkomsten waar nodig.

Ja, mits deze op een correcte manier is opgebouwd (bijvoorbeeld via toestemming of bestaande klantrelatie).

Dat hangt af van uw doel en doelgroep. Voor de meeste advieskantoren is één keer per maand voldoende om top-of-mind te blijven. Bij lead nurturing of campagnes rond een specifiek thema kan een hogere frequentie tijdelijk effectiever zijn. Wij geven hierin een persoonlijk advies.

Een nieuwsbrief is meestal een periodieke, algemene update voor uw klantenbestand. Een geautomatiseerde campagne (zoals een lead funnel of herinnercampagne) bestaat uit meerdere e-mails die automatisch worden verstuurd op basis van gedrag of tijd, bijvoorbeeld na een offerteaanvraag of voorafgaand aan een renteherziening.

Niet per se. Wij schrijven standaard twee artikelen per week voor u, die vervolgens worden gebundeld in een maandelijkse nieuwsbrief. Zo blijft uw kantoor zichtbaar en relevant zonder dat u daar zelf veel tijd aan kwijt bent.

Wilt u liever een op maat gemaakte nieuwsbrief met eigen input of specifieke onderwerpen? Dat kan natuurlijk ook. We denken graag met u mee over de inhoud en tone of voice die het beste past bij uw doelgroep.

Ja, zeker. E-mailmarketing is vaak het meest effectief in combinatie met een bredere marketingstrategie, zoals SEO en social media. Wij helpen u graag met een totaaloplossing die bij uw kantoor past.