Blog 6: Landingspagina voor één specifieke doelgroep

Donderdag 9 oktober 2025

Waarom een aparte landingspagina per doelgroep zoveel effectiever is

Een veelgemaakte fout op websites van advieskantoren is dat alle doelgroepen, starters, ondernemers, doorstromers, gepensioneerden etc, op één algemene pagina worden aangesproken. Terwijl iedere doelgroep totaal andere vragen, zorgen en verwachtingen heeft. Daarom werkt een gerichte landingspagina veel beter.

Een landingspagina richt zich op één specifieke doelgroep, bijvoorbeeld:

  • Starters op de woningmarkt
  • Ondernemers met een BV of eenmanszaak
  • 55-plussers die hun pensioen willen optimaliseren
  • Samenwoners met kinderen – financiële bescherming

Op zo’n pagina spreek je die doelgroep direct persoonlijk aan (“Als starter wil je snel weten wat je maximaal kunt lenen, zonder gedoe”). Daardoor voelen mensen zich herkend en dat verhoogt direct de kans dat ze contact opnemen.

Daarnaast kun je de CTA perfect afstemmen op hun situatie:

  • “Ontvang binnen 1 minuut je starters-hypotheekinschatting”
  • “Laat gratis checken of jouw BV fiscaal geoptimaliseerd is”
  • “Regel nú zekerheid voor je gezin met onze nabestaandencheck”

Zo’n landingspagina werkt perfect voor conversie én is ideaal voor gerichte advertenties via Google of social media.

Kort gezegd: hoe specifieker je spreekt, hoe sneller iemand zich aangesproken voelt  en hoe groter de kans dat hij of zij klant wordt.