Altijd bereikbaar zijn voor uw klanten?Altijd bereikbaar zijn voor uw klanten?
Dat kan! Met de WebApp bent u altijd bereikbaar!
Uw eigen WebApp?
Waar uw WebSite en de inzet van Social Media ervoor zorgen dat klanten u vínden, zorgt de WebApp ervoor dat klanten blijven.
De belangrijkste functie van de WebApp: uw klant kan direct met letterlijk één druk op de knop op zijn smartphone contact met uw kantoor opnemen. Hieronder vindt u een opsomming van de mogelijkheden. Staat uw optie er niet bij? Dan kan die snel worden ingebouwd :)
Voorbeeld WebApp
U beschikt over verschillende communicatiemiddelen: face-to-face, telefoon, e-mail, website, webcam, social media..... En uw eigen WebApp op de mobiele telefoons van al uw klanten: dat is nu óók mogelijk.
Een groeiende groep klanten zal deze vorm van digitale communicatie zéér aanspreken!
Via de WebApp kan uw klant vragen stellen, informatie opvragen en direct contact hebben met de eigen adviseur binnen het kantoor.
Bij een schadegebeurtenis kan uw klant de schadeafdeling rechtstreeks benaderen. Dus niet doorschakelen of doorzetten of wachten op een telefoon-menu. Nee, direct de juiste afdeling.
De WebApp biedt ook de mogelijkheid om een afspraak in te plannen. Handig. Klantvriendelijk!
Maak het uw klant makkelijk. Stel uw klant gerust bij een schade. Via zijn smartphone kan hij met één druk op de knop een schade melden.
Indien uw kantoor een 'mijn polismap' beschikbaar stelt aan uw klanten, kunnen zij via de WebApp verzekeringen wijzigen en/of aanvragen.
Uw klant is onderweg met de trein of het vliegtuig naar zijn vakantiebestemming. 'Oei..... heb ik nu wel of niet aanvullende zorgkosten verzekerd op mijn reisverzekering?' Via de WebApp kan hij dat controleren of de vraag bij u neerleggen.
Functies en opties
Hieronder hebben wij een aantal van de belangrijkste functies op een rij gezet. U zult ze niet allemaal nodig hebben, maar wellicht dat het uw fantasie prikkelt en uzélf met bijzondere toepassingsmogelijkheden komt.
Uiteraard kunt u iedere andere functie als optie door ons laten toevoegen!
Laat uw klanten weten wat uw kantoor te bieden heeft. Welke abonnementsvormen? Met deze functie maakt u snel een eenvoudige 'menukaart'.
In onze 24 uurs economie draait het allemaal om de snelheid waarmee je informatie krijgt. Je herkent het wel, heb je net iets interessants gevonden, maar wil je nog wat aanvullende informatie krijgen, dan is er vaak geen enkele mogelijkheid om NU je vraag te kunnen stellen. Gemiste kans vinden wij!
Daarom bieden wij de mogelijkheid om een chat functie in de WebApp te plaatsen. Op deze manier kunt u razend snel informatie uitwisselen!
Het voordeel van de WebApp is toch absoluut wel deze functie. Laat uw klanten u of een specifieke afdeling binnen uw kantoor bereiken door slechts een druk op 1 knop! Makkelijker kan niet!
Uw Facebook pagina direct in de WebApp geladen en nog mooier: uw klanten kunnen direct 'Liken' en u en uw klanten kunnen direct berichten posten.
Plaats hier alle foto's van de kantoormedewerkers en laat zien wie u bent! Maak gemakkelijk een of meerdere albums aan via Picasa, Istagram of met eigen foto's.
Deze functie is vooral handig als u meer info wilt geven aan uw klanten dan in een kort berichtje te vertellen is. U kunt hier uitleg geven over uw producten en diensten en andere info zoals bijvoorbeeld een overzicht van preventiemaatregelen.
Uiteraard is het mogelijk om snel en op een heel gemakkelijke manier een schade te melden en wijzigingen door te geven!
U kunt deze functie natuurlijk ideaal gebruiken om cross platform te werken. Zo kunt u linken naar de 'polismappen of -kluizen' van de verschillende aanbieders (Voogd, VCN, VKG ...).
Heeft uw bedrijf meerdere locaties of wilt u graag dat uw klanten uw kantoor snel kunnen vinden (inclusief Googe Maps), neem dan deze functie.
Wat is er nieuw? Laat het via deze functie weten, zodat uw klanten direct op de hoogte zijn van het meest belangrijke nieuws. Een andere mogelijkheid is om de Nieuwsberichten hier in te laden.
Heeft u een eigen YouTube kanaal of maakt u gebruik van video's van derden, dan kunt u deze functie uitstekend gebruiken. U kunt alle soorten video's plaatsen, zodat uw klanten een goede indruk krijgen van uw kantoor en/of de diensten die u aanbiedt.
Het verschil tussen een native app en een web app!
De Native Apps zoals die nu worden uitgeleverd aan financieel advieskantoren in onze branche zijn veel te duur terwijl ze in gebruikersgemak en functionaliteit niet onder doen voor de WebApp. Hieronder geven we u graag meer informatie.
Een Web-app is een web applicatie, deze applicatie is te vinden door een URL in te voeren in een webbrowser. Een Web-app wordt niet aangeboden in een App-store. Als we het hebben over een Web-app, dan praten we in dit geval over een applicatie die ook geoptimaliseerd is voor mobiel- en tabletgebruik, oftewel een Responsive of Adaptive applicatie.
Een Progressive-app is de 'jongste' variant en maakt volledig gebruik van de functionaliteiten in de browser. Deze vorm van app hoeft niet, zoals een Native-app, ontsloten te worden via de store van Apple, Google of Microsoft. Een Progressive-app voeg je vanuit de browser toe op je homescreen en kan ook offline gebruikt worden.
YORON bouwt enkel Progressive-apps!
Voordelen van een Web-app
- Aanpassingen direct zichtbaar
- Makkelijk te onderhouden
- Goedkoper in ontwikkeling
- Niet afhankelijk van toelatingseisen voor app-stores
- Geen extra kosten die je voor een developers-account moet betalen aan de app-stores
Nadelen van een Web-app
- Heeft altijd een internetverbinding nodig
- Beperkt gebruik functionaliteiten apparaat (camera, microfoon, sensoren etc)
- Geen opslag van data op het apparaat zelf
Een platformafhankelijke versie van een toepassing voor een smartphone. Deze applicaties worden gedistribueerd via een centrale store zoals AppStore en PlayStore.
Voordelen van een Native-app
- Maximaal gebruik van functionaliteiten apparaat (camera, microfoon, sensoren etc)
- Geen internetverbinding nodig
- Integratiemogelijkheden met andere apps
- Hogere snelheid op het apparaat
Nadelen van een Native-app
- Goedkeuring voor plaatsing in Store nodig
- Verandering/update in de software van het platform kan betekenen dat de app aangepast moet worden
- Per platform (Apple iOS, Android, Windows mobile) moet er ontwikkeld worden
- Ontwikkelkosten en onderhoud zijn daardoor erg hoog.
- Klanten moeten een 'eigen' developers-account hebben en die zitten daar niet op te wachten.
- Gebruikers van de app moeten deze eerst downloaden via de AppStore en dat werpt een hoge drempel op. De WebApp kun je direct plaatsen op je startscherm.
Dat is best wel een lastige vraag. Het hangt namelijk van veel verschillende factoren af. Om tot een goede prijs voor de ontwikkeling van uw app te komen, moeten we eerst veel zaken helder krijgen. Als u die niet duidelijk hebt, en zomaar wat prijzen opvraagt bij verschillende app ontwikkelaars, dan vergelijkt u al snel appels met peren.
De kosten van het ontwikkelen van een app variëren tussen de paar duizend euro tot tienduizenden euro’s, afhankelijk van uw wensen. Om voordelig een app te laten maken, kunt u ervoor kiezen om met standaard oplossingen te werken. Die zijn vaak beschikbaar voor business apps, apps voor scholen of verenigingen of apps voor de horeca.
YORON levert geen NativeApp maar een gestandaardiseerde Business WebApp met alle mogelijke functies. Omdat de WebApp is gebaseerd op een standaard template hebben wij de initiële ontwikkelkosten laag kunnen houden en hebben we nauwelijks onderhoudskosten.
Een abonnement op de YORON WebApp is reeds beschikbaar vanaf € 25,00 per maand! Ongekend laag!